Heenreis + aankomst - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu Heenreis + aankomst - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu

Heenreis + aankomst

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Februari 2010 | Liechtenstein, Triesenberg

Guten tag leute,

We hebben het gered. We zijn aangekomen in Liechtenstein.
Om half 5 gistermiddag zijn mijn moeder en ik aangekomen, een kwartier later dan mijn vader (omdat ik te vroeg de bocht om gegaan was en daardoor een heel stuk terug over de grote weg moest).
Drie hoeraatjes voor mijn autotje, die het het hele eind heeft gered!! Met een max snelheid van 150 op de Duitse snelwegen :D

Eergister hebben we overnacht in Duitsland, in hotel ‘Zum Lam’.
Erheen rijden heb ik samen met mijn moeder gedaan. Een hele prestatie, al zeg ik het zelf! Tot Eindhoven heb ik gereden, waarna mijn moeder achter het stuur is gekropen en verder is gereden.
Zij is over de grens gegaan. Om 6 uur hebben we gegeten bij de Burger King in Bruhlthal, langs de 61. Daarna was mijn moeder het zat en ben ik verder gaan rijden (in het donker!!).
Het enige spannende wat er gebeurd was, was dat ik de laatste afslag op de grotenweg gemist had, waardoor we ietsjes later aankwamen.
Mijn vader was in Nederland al verkeerd gereden, dus het viel met alles mee.

Veel spannender was het gistere, op weg naar Liechtenstein.
De tomtom gaf aan dat we er 3 uur over zouden doen. uiteindelijk was het 7 uur!
De hele reis heb ik gereden, maar het grootste deel hebben we in de file gestaan dus zo erg was dat niet :P
Vooral voor de grens van Duitsland – Oostenrijk hebben we lang gestaan. Dachten we dat we het gehad hadden, reden we weer in de volgende file.
Ook fijn dat de navigatie van mijn vader ons via een andere weg heeft laten gaan, waar ook file was!
Om die reden heb ik het op het laatst, met de tomtom van mijn moeder, overgenomen.
Ik wil dat met plezier doen. de volgende keer zorg ik alleen dat ik dan in Nederland zit en niet in Zwitserland, (ja daar zijn we ook, illegaal, zonder vignet, doorheen gereden XD) waar de wegen niet te volgen zijn.
Een Kamikaze actie (ik ging inhalen met mijn vader achter mij aan terwijl er een afslag aankwam, wat ik makkelijk kon halen alleen mijn papsje bijna niet XD. Van de zenuween vloog ik ook bijna uit de bocht) en een rondje snelweg later kwamen we aan.


Vandaag zijn we de bergen in geweest. Daarvan heb ik nog een paar plaatjes die ik er nog op ga zetten.
Het is een ski gebied hier. Echt super mooi. Paps wilde graag i.p.v. mij hier blijven (dat vonden ze van het hotel ook goed trouwens).

Mijn ouders zijn net weg. Straks ga ik beginnen. Errggg spannend allemaal. Maar we zullen zien

Liefs Vanuit Liechtenstein,
Marjolein.

  • 14 Februari 2010 - 14:29

    Albertine:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Werkse straks ;-), je schrijft dat je straks al gaat beginnen!

  • 14 Februari 2010 - 16:46

    Marjolein:

    Haha ja als kamermeisje :D
    Wel zwaar hoor. vooral met al die nieuwe indrukken enzo.
    Ik ben blij dat ik nu ff kan zitten. Ik heb namelijk even 5 min pauze!

    Ja en nu moeten mijn ouders nog heel terug komen.
    Ik hoop dat dat ook goed gaat!

  • 14 Februari 2010 - 18:18

    Anita:

    heey marjolein,goed om te horen dat het uiteindenlijk wel goed is gekomen...!! ik moest wel een beetje lachen om je verhaal, inhalen terwijl je vader jou netjes volgt!! :P. ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen. en lukt het al een beetje met de taal??

  • 14 Februari 2010 - 22:03

    Linda:

    Hee die Marjolein, wat een reis.
    En al aan het werk toppie hoor, ene kom op je kan het kanjer

    Werk ze en ook veel leer plezier.

    Doeidoei Linda


  • 15 Februari 2010 - 07:28

    Mama:

    Hoi Marjolei,

    De foto's zijn goed gelukt vooral die van de kerk. Lekker geslapen? Werkze vandaag.

    Doegggggggggggggggg

  • 15 Februari 2010 - 11:00

    John Je Vadertje:

    Hallo Marjolein.
    We hebben een snelle terugreis gemaakt.
    We gingen natuurlijk om 13.00 weg en waren om 21.00 thuis.
    Onderweg bij Peppenhoven heerlijk gegeten dus eigenlijk maar 7 1/2 uur gereden over die 930 km
    Gemiddelde snelheid 125 km/h netjes hè !!
    Volgende keer komen we met een snellere auto !!
    ha, ha
    Ik stuur nog je nog wel wat foto,s
    Grtz Pa

  • 15 Februari 2010 - 13:05

    Linda:

    Hee Marjolein!

    Goed om te lezen dat je in Liechtenstein bent! Nog een leuke valentijnsdag gehad? :p

    Veel plezier daar!

    xxx

  • 15 Februari 2010 - 16:30

    Sigrid:

    Wat een prachtige foto's!
    Volgens mij is de sneeuw bij jou lekkerder dan die hier!
    Super goed gereden hoor!

  • 16 Februari 2010 - 16:48

    Marjolein Herself :D:

    @ anita: haha ja ik was er zelf ook erg van geschrokken :P maar het is gelukkig wel goed gekomen!
    met de taal gaat het wel goed, ik hoor nu zoveel engels en Duits dat ik zelf ook een beetje in het engels en Duits ga denken. Maar vooral in het engels.
    Ik schrijf er nog wel meer over in mijn volgende stukje :D

    @ Linda held. Nou heh, ja ik vond het ook heel wat van mezelf dat ik het zo lang heb volgehouden in mijn auto. Maar nu ik hem een jaar heb, ben ik er gewend aan geraakt, dus daar komt het natuurlijk ook wel door.
    Dankje! Dat gaat beide wel lukken denk ik!:D

    @ mamsje: je hebt al antwoord gekregen op die vraag toen we hebben gebeld gister, via msn! :)
    Kusjes!!

    @ papsje: haha, 125? Ik zweer toch echt een foto te hebben met een kilometerteller die 215 aanwijst hoor :)

    @ Linda: nee, ik heb erg weinig van Valentijnsdag gemerkt!! Maar normaal ook niet hoor :P ik doe niet echt mee aan Valentijnsdag.
    Ja dankje, dat gaat wel lukken :D

    @ Sigrid: Dankje! Ik heb er ook nog een paar op mijn hyves staan. Ik mag hier namelijk maar 10 foto’s plaatsen, dus ik zet alles ook op mijn hyves!
    Haha ja dat klopt wel :) er ligt ook een stuk meer dan in Nederland! En het blijft ook nog eens heel goed liggen omdat zo koud is. In Nederland wordt het op een gegeven moment een grote baggerzooi :P
    En dankje. Nouja, op het laatst, toen we er bijna waren ging het een beetje minder, maar de rest ging gelukkig goed!

    Bedankt allemaal voor jullie berichtjes! Het is erg fijn om te zien dat jullie willen weten hoe het gaat! Ik vindt jullie berichtjes erg leuk!

    Veel Liefs uit Liechtenstein!!

  • 17 Februari 2010 - 15:01

    Je Zusje:

    heei

    hoe was het winkelen ik hoorde het van ma:D heb je nog leuke spullen gekocht?

    -xxxxx-

  • 17 Februari 2010 - 18:15

    Miessul:

    marjolein kom terug!!!!!! we moeten sporten morgen Zumba;)
    hihi...grapje(A)
    heb je het nog naar je zin daarzo? veel te doen?

    (K) dikke kusssieejss

  • 20 Februari 2010 - 09:25

    Fam Geert En Arja :

    Hallo,
    hoe gaat het daar.
    Hard werken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Liechtenstein, Triesenberg

Marjolein

Voor een waterval in Canada

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 16301

Voorgaande reizen:

25 Juni 2010 - 30 Juli 2010

The USA and Canada

12 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Liechtenstein

Landen bezocht: