Moederdagberichtje - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu Moederdagberichtje - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu

Moederdagberichtje

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Mei 2010 | Liechtenstein, Triesenberg

Ik draag dit verhaal op aan mijn moeder <3
(Omdat het vandaag Moederdag is)

22.4.’10

Hallo daar Hollanders,

Hoezee/oh nee, ik ben alweer over de helft heen. Ik weet nou niet precies of ik dat nu leuk of niet leuk vindt. Natuurlijk mis ik iedereen in Nederland en mis ik het mooie Westland, maar Liechtenstein heeft ook haar charmes. (zoals dat hele mooie uitzicht, waarmee ik elke ochtend (of middag) wakker wordt.)
Hm, ik denk dat als ik weer naar school toe moet, ik alweer toe ben aan vakantie, aangezien we daarna gelijk weer door gaan naar Amerika. Ik krijg de tijd niet om bij te komen :P

Maar voor nu wil ik zeker nog niet weg hier! Want ik heb het nog veel te leuk hier nu.
Eergister heb ik bijvoorbeeld een feestje gehad, wat heeeeeeeeel erg gezellig was. Een van de studenten die hier een kamer hebben, was jarig en Rosanna en ik waren uitgenodigd om te blijven eten (verbrand fingerfood, maar was desondanks toch wel lekker :P).
Nou zijn dit wel nette studenten hoor. Het is wel een bende, maar het is tenminste begaanbaar op hun verdieping. Dus werden we (Rosanna heeft in het hotel gelogeerd) ook netjes een verdieping lager afgeleverd door Christiaan, (voor de mensen die facebook hebben: hij staat in mijn vriendenlijst) die ‘toch nog even iets uit zijn auto moest halen’.
Laurent (staat ook tussen mijn vrienden op facebook) was de jarige job, maar ik kan me niet herinneren dat hij weg is gegaan.. hm.
Veel van de rest van de avond kan ik me nog wel herinneren, dus ik was niet zo ver weg hoor. Even om iedereen gerust te stellen :)

Er gebeuren nog wel meer leuke dingen hier natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld erg veel lol met Hardi en Giovanni in de keuken.
Nouja niet altijd, maar de meeste tijd wel :)

Nu is het natuurlijk niet alleen maar maneschijn en rozengeur hier. Er zijn ook wel mindere dingen gebeurd, wat vooral met praktische zaken te maken heeft.
Bijvoorbeeld als je een stofzuigerslag hebt die je van het een op het andere moment uit elkaar trekt (foto staat hieronder)
Of wanneer men erachter komt dat men niet genoeg vruchten in huis heeft voor fondue en dit gaat afreageren in de keuken en dat er daardoor een ruzie ontstaat, waardoor een andere naar de bar gaat omdat die niet bij een chagrijnig persoon wil zijn en dat wij daardoor met 1 persoon minder lopen terwijl het hele restaurant vol zit.
Die chagrijnige persoon is trouwens wel vaker chagrijnig. Wat sommige momenten in de keuken niet zo gezellig maakt :S

---------------------------

9.5.’10

Dit verhaal heb ik even een poosje gelaten voor wat het was, omdat ik er even geen tijd voor heb gehad, door werk en ‘een persoonlijk project’ :P

In de tussentijd heb ik nog een leuk feestje gehad. Dit keer had ik gekookt: hutspot –wat erg goed in de smaak viel, ook bij Hardi en Giovanni, waar ik een bordje voor apart heb gehouden :D
Het grappige was dat Erich (een van de andere studenten) plotseling voor zijn vaste plek voor de tv vandaan kwam om me te helpen met het maken ervan. Volgens Rosana heeft hij nog nooit iets daar schoongemaakt. En wanneer hij niet werkt zit hij altijd voor de tv.
Dus de mensen, waaronder ik, waren behoorlijk verbaasd dat hij dat deed.

Hutspot kennen ze niet in het buitenland. Wat wel grappig is, want aardappelen, wortelen en uien kun je in bijna elk land krijgen.
Dat is ook de reden dat ik voor hutpot gekozen heb. Ik wilde iets typisch Hollands maken. Andijvie stamppot vind ik persoonlijk het lekkerste, alleen geloof ik niet dat ze dat hebben hier.. :|
Mijn eters vonden het wel een beetje zoutloos, maar het leuke aan dat potje zout op tafel is, dat je het nog mag gebruiken ook xD
Beetje extra zout er door dus, voor de liefhebbers :D

Hutspot is niet het enige wat ik gemaakt heb. Ik weet nu ook hoe ik Knöpfle moet maken (soort pasta. Vertaling van Knöpfle is ‘knoopje’, omdat het op kleine knoopjes lijkt)
KaasKnöpfle, WortelKnöpfle, SpinazieKnöpfle, u roept het maar :D
SpinazieKnöpfle vind ik zelf het lekkerst :)

Daarnaast heb ik de laatst ook Panna Cotta gemaakt. Wat eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is, maar wel een beetje vreemd smaakt :P

En, wat Tom wel leuk zal vinden: ik weet nu ook hoe je schnitzels kan fabriceren :D
Goh, ik ga het nog druk krijgen als ik weer terug ben.. Dalijk moet ik voor iedereen Knöpfle en schnitzel maken :P
Niet dat ik dat erg vind, natuurlijk, ik doe het met liefde ;)

Over terug komen gesproken, ik begin het nu toch eigenlijk wel een beetje zat te worden hoor :)
Het wordt tijd dat er weer een paar bekende gezichten langs komen.. Dus ik heb echt heel erg zin in aankomende zaterdag. Dan komen Robert en Albertine :D
Johoe! Ik weet alleen nog niet wat we kunnen gaan doen ;)
Vielleicht einkaufen gehen ins Feldkirch, Österreich (waar alles goedkoop is)? :D

Daar ben ik pas ook geweest om te shoppen. De foto die je links van mij ziet, is daar gemaakt :D
Nog meer foto’s zijn op mijn hyves te vinden: http://marjo-90.hyves.nl/album/48534178/liechtenstein/nsrzC43X/

Verder wilde ik nog even melden dat mijn raam nu OOK al niet meer open gaat! Jaja, gaat lekker zo. Mijn vader rijd mee terug als ik weer naar huis kom. Dus 1 van ons moet of achterin gaan zitten, of even lenig zijn om op de pagagiersstoel te komen. En als ik ergens bij een tolweg iets moet aannemen, moet ik uitstappen.
Paps heeft weer wat te doen als ik terug ben, haha :P

Nu hoor ik sommige mensen denken: hoe is dat dan nu weer gebeurd, van dat raam? :O
Nou, zeg ik dan, ik heb een elektrisch raam. En dat is nu, denk ik, ook alweer 12 jaar oud. Dus het kabeltje is verroest waardoor er waarschijnlijk een klein draadje uit dat kabeltje losgeschoten is en nu in mijn motor zit.. :|
Afgelopen zondag was mijn raam voor een kwart omhoog, maar wilde niet meer verder. Dus heb ik Hardi gevraagd of hij wilde kijken. En die lieve schat wilde dat wel doen, dus heeft hij de binnenkant van mijn deur eruit gesloopt (niet echt gesloopt hoor ;)) en een beetje gerommeld en toen deed mijn raam het wel weer.
Dus, nam ik me voor, laat ik mijn raam lekker dicht nu, dan kan er niks mee gebeuren.
Het is alleen een klein beetje jammer dat ik dat even vergeten was.. dus mijn raam was weer naar beneden en ging weer niet omhoog… Op een regenachtige dag (die keer ervoor scheen de zon tenminste nog)…
Dus heb ik Hardi weer gevraagd.. heel enthousiast was hij er niet over maar hij deed het wel, haha 8)
Helaas ging het met ‘een klein beetje rommelen’ deze keer niet beter. Dus heb ik paps gebeld (wat weer erg lollig was voor Hardi :lol: ) die het advies gaf: kabeltje doorknippen. En vastzetten met een klem. Dus Hardi kabeltje doorgeknipt (wat toch wel even een pijnlijk moment was, omdat mijn raam toen echt niet meer zomaar gemaakt kon worden..:cry: ) en dat kabeltje vast gezet aan een schroefje die ergens voor de lol een schroefje aan het wezen was (kon niet ontdekken waarvoor die er nou zat), zodat mijn raam dan tenminste maar omhoog bleef.
En nu hopen dat ‘ie zo blijft zitten tot 18 juni :doubt:
Tot nu toe vind ik het erg knap van mezelf dat ik met al mijn problemen de garage heb kunnen blijven vermijden :D

Dus paps hoeft zich na Amerika ook niet te vervelen

En jullie nu ook even niet, want ik zie dat ik weer mooi 2,5 a-4tje heb volgetypt (ja ik type het eerst in word, ander ben ik het kwijt als er iets mis gaat :?)

@ mama: en hier weer 1 :) ja ik heb jullie weer andere dingen verteld die ik hier niet neergezet heb ;)
En nog een fijne Moederdag!!!! (heb je nog wat gekregen van Tom & Lotte?)
xxxx

@ Linda: Neee, al het sneeuw is nu alweer ongeveer een maand weg :D
En ik kan er niet om klagen, eerlijk gezegd ;)
Schijnt bij jullie nu nog steeds het zonnetje? Hier is het alweer bijna 1 week grijs en koud :?

Nog veel plezier op de scouting die laatste paar weken :D (alweer bijna zomervakantie.. jemig wat gaat de tijd snel :shock: )

Liefs!


@ Inge & Robin: en ik vindt het heel leuk om te horen dat jullie het leuk vinden om te lezen :lol:
Ooww leuk zeg! Hoe was dat?
Liefs!


@ Robert & Albertine: ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er in Nederland allemaal gebeurd hoor ;)
Wie houdt er een waarbenjij nu vanuit Nederland bij, haha :lol:
Zie jullie zaterdag!!! :D
Xxx


@ Anita: Ja klopt, de vorige keer had ik dat niet door, haha :P toen dacht ik dat het de andere Anita was :P

Dankje, ik vindt ze zelf inderdaad ook erg goed gelukt!

Groetjes!


@paps: weet je wat, al houd jij nou die waarbenjij nu vanuit Nederland bij, dan kom je er vanzelf achter dat er nog best wel tijd in gaat zitten om zo’n verhaal te schrijven :)
Als ik nu kon praten tegen mijn pc, dan was ik zo klaar geweest. Maar in typen gaat nogal veel tijd zitten (Ik zit nu toch wel alweer mooi op 3,5 a-4tje). En dan heb ik het nog niet eens over alles spellingfouten eruit halen.

Weten jullie trouwens al wanneer jullie weer willen komen? :D

Kusssssxxxxxxxxxxx


@ sigrid: ja klopt, is het ook. Maar het went snel hoor :)
Ben nu ook al wel weer toe aan het lage Nederland.. in mijn eigen bedje (niet dat ik daar lang ik kan slapen, haha :lol: ).
Ergg mooi! Ik zou eigenlijk nog een keer een foto moeten maken vanaf onder aan de berg. Dan zie je hoe alle verschillende bomen groen krijgen. Dat vind ik er zo mooi uit zien, dan kun je alle verschillende bomen tenminste nog onderscheiden. Net een schilderij :D

Groetjes! (ook aan de rest van de fam. :) )


@ Saskia: hè wat vervelend joh! Ik hoop dat het nu alweer een beetje beter gaat met hem?
Ja Tom inderdaad ook. Ik zal voor hen allebei duimen ;)
Ow leuk! Hoe was het? :)
Lekker joh! Daar zou ik ook nog graag een keer heen willen :D
Groetjes terug aan iedereen! :D
Liefs!


@ fam. Kester.
Haha, nou dat gaat niet meer hoor! Al het sneeuw is alweer weg! Maar dat vind ik helemaal niet erg, want ik heb van het jaar al wel genoeg sneeuw gezien ;)
Ik wil nu het zonnetje graag :D Ik heb ‘m vanmiddag gezien. Maar ik was aan het werk dus heb er helaas niet langer dan een halve minuut van kunnen genieten :?
Ja klopt. Ik kan nu ook al in het Duits gesprekken voeren. Gister heb ik met een meisje gesproken die in augustus stage komt lopen in de keuken. Zij komt uit Kosovo maar woont nu sinds 4 (of was het 6) jaar in Liechtenstein. Ze was erg verbaasd dat ik nu al zo goed Duits kon, aangezien zij er 2 jaar over heeft gedaan voor ze het kon.
Maarja, Duits en Hollands zijn allebei Germaans hea, dus voor een Nederlander is het niet zo moeilijk om het te leren dan bijvoorbeeld iemand uit Albanië of Kosovo.
En hoe gaat het met jullie daar? ;)

Groetjes!


@ Groep 4a
Ow dus jullie hebben nu lekker vakantie! Lekker zeg! Dat zou ik ook wel willen, haha :lol: (grapje natuurlijk ;) )
Hoe was jullie feest?
Jullie gaan alweer bijna naar groep 5! Wat gaat de tijd snel hé! ;)
Het leek wel gisteren toen ik voor het eerst bij jullie in de klas kwam :D
Dit zullen jullie vast lezen wanneer jullie weer terug komen, dus ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. En een leuke Moederdag. Hebben jullie nog een ontbijtje-op-bed voor jullie moeders gemaakt? ;)
Groetjes van Juf Marjolein :)


@ De buren:
Wat leuk dat jullie ook even komen koekeloeren op mijn site :D
Ja, ik wilde het eigenlijk ook al heel lang doen. En ik zou het zo weer doen als ik de kans kreeg :D
Misschien wel stage in het buitenland op de Pabo ofzo?
Haha, ja ik kan het ze ook van harte aanraden hoor! ;)
Alhoewel een jaar wel lang is.. Ik vind het nu al lang en ik ben er ‘pas’ 3 maanden.
Dankje, en groetjes terug!



Ik eindig met a-4tje # 5 ;)
Fijne Moederdag nog iedereen!!
Liefs!

  • 09 Mei 2010 - 18:12

    Mama:

    Hoi marjolein, Nou ik heb een gezellige moederdag gehad hoor!van Lotte kreeg ik een leuk kettinkje en je broer was het natuurlijk vergeten maar ik hou nog een bosje bloemen tegoed. van pap kreeg ik vogeltjes. Ze doen het goed. Bedankt voor je leuke stukje en tot ziens,ik heb je bakspullen aan Robert en Albertine meegeven.
    mamaxxxxxx

  • 09 Mei 2010 - 18:38

    Madeleine:

    Gezellig, nu zijn we weer helemaal bij! Goed om te lezen, dat je je draai gevonden hebt.
    Je hebt ze toch wel uitgelegd, dat bij hutspot een "kuiltje met jus" hoort? En een flinke gehaktbal?
    Nou meid, nog een week of 6. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Madeleine

  • 09 Mei 2010 - 19:24

    Opa & Oma Van Der Sp:

    We hebben je verslag gelezen en zijn blij dat het goed met je gaat.
    Leuke foto's en 20 juni horen wij het hele verhaal wel.
    Groetjes uit Poeldijk

  • 09 Mei 2010 - 22:01

    Linda:

    Bij deze wil ik dus alvast Knöpfle en een schnitzel bestellen :P

    Hier was het van de week niet zo mooi weer, maar vandaag heeft de zon wel weer lekker geschenen..

    Gisteren was de verjaardag van Maaike. Echt jammer dat je er niet bij was, het was erg gezellig!

    Veel plezier nog in Liechtenstein!

    Xxx

  • 16 Mei 2010 - 10:29

    Inge & Robin:

    Hey Marjolein,

    Hier weer een berichtje van onze kant!

    Het WSS was zeer geslaagd. De Junior Scouts hebben een mooie 15e en 17e plaats behaald (van de 30 ofzo) en de Senior Scouts een mooie 3e plaats. Het weer was ons gunstig gestemd, we hadden prachtig en zonnig weer, maar 's nachts in een tentje met -3 en net boven nul is best koud kan ik je vertellen.

    Er is weer een hoop gebeurd daar bij jou.

    Zo te lezen hebben ze bij jullie thuis straks een keukenprinses erbij. Of gaan je gewoon chefkok worden in huize v.d. Spek :p

    groetjes,
    Inge & Robin

  • 19 Mei 2010 - 10:16

    Je Vadertje:

    Ha die Marjolein, het aftellen was al begonnen, echter nu is het nog maar 1 maandje.
    Het gaat echt snel !!
    Veel plezier nog en geniet van je laatste maandje daar !!!!!!!!!!

  • 19 Mei 2010 - 10:50

    Anita Nederpelt:

    hallo Marjolein
    Je hebt weer mooie foto s gemaakt maar nu van het voorjaar ook mooi in liechtenstein.De tijd gaat nu voor jou erg snel daar.Maar straks naar Amerika geweldig.Dan ga je met elkaar genieten dat is ook weer leuk.Maar eerst nog even deze tijd volmaken veel plezier nog groetjes van Anita Nederpelt

  • 22 Mei 2010 - 20:16

    Albertine:

    Hoi Marjolein,

    We vonden het erg gezellig bij jou! Wij zijn vandaag weer thuis gekomen en hebben bij jouw moeder het cadeautje gebracht (ze was er natuurlijk erg blij mee!). De foto's zijn ook leuk geworden.

    Groeten en tot over 4 weken!

    Groetjes van Albertine

  • 24 Mei 2010 - 18:42

    Gonny:

    Hoi Marjolein,
    Je tijd in liechtenstein zit er al weer bijna op. Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin. en aangezien ik al een tijdje niet op je site was geweest had ik aardig wat te lezen.
    Wel heel leuk om te lezen wat je allemaal beleeft.

    Liefs,
    Gonny
    (van de scouting, ik las dat er twee weren :P)

  • 08 Juni 2010 - 06:10

    Je Vadertje :

    He Marjolein, nog 10 daagjes en dan gaat je autootje weer kilometertjes maken.
    Was je hem nog een keer voor je gaat rijden of neem je een souveniertje mee ; vuil uit liechtenstein.
    Nee hoor , kijk maar !!
    Geniet nog maar lekker daar en doe vooral leuke dingen !!
    Veel liefs uit t Westland en tot snel

  • 11 Juni 2010 - 08:06

    Groep 4a Van School.:

    Hallo juf Marjolein daar zijn we weer.
    Hoe gaat het met u ?Met ons gaat het goed.We hebben hele leuke dingen gedaan zoals de verrassingsmiddag en het vaderdagkado en we hebben Zakumi van de voetbal gemaakt!U schrijft wel lange berichtjes zeg.....
    Het u ook voetbal kijken? We zitten nog maar drie weken op school en dan hebben we heeeeel lang vakantie.We gaan ook nog op schoolreis en Esmee heeft er een zusje bij,ze heet Nanda.we missen u heel,heel erg.
    Groetjes de klas en juf Ineke en Gertru. Daaaaaaaaaaaaaaag hoor.

  • 15 Juni 2010 - 15:56

    Anita Persoon:

    heey marjolein,

    nog maar een paar dagen.... heb je al zin om weer terug te komen??
    of mis je liechtenstein nu al een beetje?

    ik hoorde trouwens dat jij ook mee wilt doen met de kinder vakantie week, klopt dat?? dat zou ik wel gezellig vinden.

    nou suc6 met de terugweg en ik spreek je wel weer in Nederland!!!
    groetjes anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Liechtenstein, Triesenberg

Marjolein

Voor een waterval in Canada

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 16307

Voorgaande reizen:

25 Juni 2010 - 30 Juli 2010

The USA and Canada

12 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Liechtenstein

Landen bezocht: