haalowa - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu haalowa - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu

haalowa

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Februari 2010 | Liechtenstein, Triesenberg

Het is dag 4 van mijn tijd in Liechtenstein (van de 126, zag ik net op mijn wbjn) en gisterochtend werd ik voor het eerst wakker, zonder het gevoel te hebben: ik wil naar huis :(
Nu weet ik niet of dat komt omdat ik toen echt niet wakker kon worden, of omdat het echt een stuk beter gaat!

Vandaag heb ik een vrije dag. Ik werk als kamermeisje in dit hotel. Voor nu, want ik ga nog veeeeel meer doen. Als mijn Duits een beetje beter is (I don’t know when that’s goanna happen) mag ik ook bestelling opnemen. Maar omdat de meeste mensen hier Duits spreken, moet ik dat eerst leren.
Aan mijn Nederlands heb ik helaas zeer weinig. Gezien dit, had ik beter in Engeland of Duitsland geboren kunnen worden, dan doen andere mensen tenminste moeite om mij te kunnen verstaan.. :P
Maar gelukkig kom ik met mijn Engels ook een heel eind (ben blij dat ik dat tenminste wel kan!).
Behalve bij mijn collegaatje met wie ik de kamers doe. Zij spreek alleen maar Duits (maar met mijn gebrekkige Duits en haar gebrekkige Engels komen we er (meestal) wel uit). Ze woont samen met haar vriend in Oostenrijk (wat niet zo ver hier vandaan is, zo’n 40 minuutjes rijden) maar komt oorspronkelijk uit Duitsland. Maar daar is werk tekort dus zijn ze Naar Oostenrijk verhuisd.
Normaal gesproken doet zij de kamers in haar eentje. Niet echt gezellig volgens haar. Ze is blij dat ik er ben want dan heeft ze nog iemand om tegenaan te kletsen. Echt een aardige meid. Zij laat me ook veel dingen zien in het hotel!

Vandaag heb ik lekker geshopt in Zwitserland. In het stadje Burchs. Echt groot is het daar niet, maar groot genoeg om alles te halen wat ik nodig had: waspoeier en omo klein en krachtig (ik kan hier mijn was doen maar ik moet zelf was-zooi hebben). Ook had ik nog een paar shirtjes nodig, omdat het best wel warm is als je aan het werk bent. En omdat het een skigebied is hier (dus behoorlijk koud) had ik geen T-shirts meegnomen.
En daarna heb ik mijn kamer een beetje ingericht. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Als ik vrij was zat ik achter de laptop :D
Mijn auto is nu ook gewassen. Was wel nodig, hij zat helemaal onder het zout! :-O
En ik heb een vignet gehaald voor de Zwitserse snelweg. Ik wilde eerst niet over de grote weg gaan, maar hoe ik dan moet rijden? Geen idee! En de tomtom stuurt me over de grote weg, dus nou ja. Dan toch maar zo’n stickertje op mijn vooruit.

Zondag maandag en dinsdag heb ik gewerkt. Ook ’s avonds. Zondag en maandag in het restaurant en gister in de bar.
gister zat er 1 man en 1 jonge (uit Liechtenstein) aan de bar die allebei een paar woordjes Nederlands konden.
Bij de een was dat ‘Hoogzwanger’. Hoe hij daaraan komt mag Joost weten XD
De jonge kende het woord ‘koffieshop’ en ‘hagelslag’. Hij wil nog een keer naar het marihuana museum gaan (ik wist niet eens dat dat bestaat) en hagelslag vind hij helemaal geweldig. Echt heel grappig!


Nu zijn er natuurlijk nog meer mensen hier in Liechtenstein die nederland proberen te praten, maar deze 2 vielen behoorlijk op, zoals je misschien begrijpt :D

verder nog een leuk fototje van mijn uitzicht vanaf mijn balkon, en een foto van mij en geoffani, de chef kok van 'hotel Martha Buller'. Aardige vent.

Mijn volgende verslag wordt denk ik Zondag. Dan ben ik weer vrij. Voor nu ga ik even een filpje kijken en slapen, want morgen moet ik weer, en dan ben ik alleen. Terwijl het hele hotel volzit. Dat wordt dus aardig doorwerken!

Veel liefs, Marjolein.


  • 17 Februari 2010 - 21:27

    Mama:

    hoi Marjolein,
    ik ben net terug van zingen en zie je stukje op de pc. Msn is uit en ik weet niet hoe ik die moet opstarten dus ik doe het even zo. Blij dat het beter gaat en dat het leuk was vandaag. Werk ze morgen en tot mailens.
    xxxxxxxxxxxxx van je moedertje

  • 17 Februari 2010 - 21:43

    Albertine:

    Mooie foto's van de bergen met de (ondergaande) zon! Dat zie jij dus vanuit de hotelkamer... geweldig uitzicht!

  • 17 Februari 2010 - 22:05

    Robert:

    Heee Marjolein.

    Mooie plek heb je daar!
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.

    Groetjes van de broer van je moedertje

  • 17 Februari 2010 - 22:15

    Madeleine:

    Hoi Marjolein.
    Dat ziet er goed uit zeg, en aanloop / wenproblemen horen er bij hoor. Als je straks een beetje duits kan, voel je je ook vast wat zekerder. Ga je zelf ook nog skien?

  • 18 Februari 2010 - 09:24

    Saskia:

    Hoi Marjolein,
    ik lees net voor het eerst je site,wil even kwijt dat als ik dit allemaal lees dat ik het heel dapper vind want tussen zeggen en doen zit een groot verschil, en jij doet het toch maar erg stoer.
    Heel veel plezier daar ik denk dat het je veel zal brengen. groetjes van ons allemaal.

  • 18 Februari 2010 - 09:51

    Linda:

    Hee Marjolein!

    Dat uitzicht ziet er gaaf uit! Maar je moet er ook weer niet te veel werken, zodat er ook nog tijd overblijft voor leuke dingen :P

    xxx

  • 18 Februari 2010 - 11:00

    Linda H:

    Hi Marjolein,

    Ik lees dat er nog een Linda is dus noem ik mezelf maar Linda H(elderman) haha
    Een weekje moet je de proef van wennen in ander land doorstaan, en meid daarna wordt het super, beetje de taal onder de knie krijgen en dan je zal zien. Wil je niet meer terug.
    Kom op he je bent een kanjer en je kan het ik geloof in je.
    Liefs Linda H

  • 18 Februari 2010 - 11:28

    Jolanda Heskes:

    Hallo marjolein. Zoals beloofd even een mailtje terug.Gaat allemaal leuk worden en lukken daar zeg zo te zien. Veel plezier en succes met je duits. Tot horens en groetjes van iedereeen van Highline

  • 18 Februari 2010 - 13:28

    Ester:

    Hee Marjolein,

    Wat leuk om op deze manier je verhaal te kunnen lezen. Je vader heeft je internetadres doorgemaild. Errug leuk om te zien en te lezen uiteraard,

    Zet hem op he,
    Groetjes Ester (Js....)

  • 18 Februari 2010 - 18:05

    Marjolein Van Der Spek:

    Kleine aanpassing in mijn verhaal: ik heb geen vignet voor de Duitse, maar Zwitserse snelweg gehaald. Duitsland ligt niet eens in de buurt, haha :P

    @ mama: dankje, was wel zwaar hoor, vandaag!! ik blijf lekker in mijn kamertje vanavond!
    lekker weer een filmpje kijken :D
    Ik hoop dat het vandaag wel gaat lukken met MSN.
    kusssssies <3

    @ Albertine: nouja niet elke dag hoor! Meestal is het heel mistig dus dan zie je niet zo veel. Maar dinsdag werd ik wakker en was het helemaal helder! Dus ik dacht: even een fotootje maken :D
    Liefs!

    @ Robert: Leuk dat je een reactie geeft! :D Groetjes terug aan mijn oompje!

    @ Madeleine: Ja, als het goed is gaan we vrijdag skiën. Maar ik weet het niet zeker. Maar ik ben het natuurlijk wel van plan! :D
    Groetjes ! Ook aan de kids! :D

    @ Saskia: dankje! Haha ja daar heb je inderdaad ook wel gelijk in! Nu moet ik het alleen nog volhouden, maar ik denk dat dat wel gaat lukken :D
    Groetjes aan iedereen!

    @ Linda J: Haha ja inderdaad! Maar het is allemaal wel gezellig hoor :D ik denk dat als ik wat langer hier ben, ik meer dingen ga doen :)
    Liefs, en groetjes aan iedereen van de scouting! :D

    @ Linda H(elderman) :P : Haha, nou ik wil zeker wel terug! Al is het alleen al vanwege de mensen die nu niet hier zijn! Ja, je hebt gelijk. Ik vond het trouwens wel vreemd toen ik erachter kwam dat ik eigenlijk een allochtoon ben hier. :P Maar daar ben ik nu ook aan gewend :)
    Leuk dat je zo begaan bent!:D
    Groetjes thuis!

    @ Jolanda: Heeyy wat leuk dat je een berichtje stuurt!
    Dankje!
    En groetjes terug aan iedereen van Highline! :D

    @ Esther: Ja dat heb ik inderdaad van meer mensen gehoord. En ik vindt het weer leuk dat er zoveel mensen mijn verhaal lezen! Echt Super!
    Haha ja zal ik zeker doen!
    Groetjes. En ook groetjes aan iedereen van JS!

  • 18 Februari 2010 - 18:39

    Gonny:

    Heej Marjolein,

    gaaf uitzicht. zo te lezen heb je het aardig druk, maar wel lekker naar je zin.
    Nog veel plezier daarro!!

  • 18 Februari 2010 - 19:54

    Ena:

    eeey lein leinnnn!

    Ben blij dat je t leuk hebt en vanalles te doen hebtt!

    En t ziet er supermooi uit daar!

    Love uu!

  • 19 Februari 2010 - 08:15

    Mama:

    nou, weer niet gelukt dus...
    Je was zeker in slaap gevallen????
    Wie weet vanavond.
    Veel plezier vandaag.
    doeggggggggg

  • 19 Februari 2010 - 18:58

    Loek:

    Hoi Marjolein,

    Leuk dit allemaal te lezen en hartstikke goed dat je het steeds leuker gaat vinden: super! Prachtig uitzicht; je gaat toch ook nog wel een keer skieen? O ja, en ook goed dat je omo klein en krachtig gebruikt! Nou meid, we blijven je volgen; hartstikke veel plezier!!! Loek

  • 20 Februari 2010 - 13:18

    Anita Nederpelt:

    Hallo Marjolein ik heb je mooie foto s gekeken.
    Ik hoop dat je het wat beter naar je zin hebt nu.Ik blijf je volgen hoor hoe het met je gaat.Hopelijk veel plezier in het winterse Liechtenstein.groetjes van Anita Nederpelt

  • 20 Februari 2010 - 20:05

    Je Zusje:

    heei marjolein

    wil jij aan de mensen daar vragen hoelang er geskiet kan worden:D

    xx lotte

  • 20 Februari 2010 - 22:12

    Je Vadertje:

    Heiiii Marjolein,De groeten vanuit Vancouver .Ze hebben alleen geen sneeuw hier.
    We hebben net buiten een bakkie gedaan en ik ga nu naar de Richmond Oval met de familie Middelburg en dan naar het Heineken Holland House. Prettig weekend doeiiiiiiiiiiii

  • 21 Februari 2010 - 16:35

    Lisette:

    Zo dat is een mooi uitzicht!! Ga je daar dan ook snowboarden?
    Suc6!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Liechtenstein, Triesenberg

Marjolein

Voor een waterval in Canada

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 16299

Voorgaande reizen:

25 Juni 2010 - 30 Juli 2010

The USA and Canada

12 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Liechtenstein

Landen bezocht: