updatje - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu updatje - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu

updatje

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 April 2010 | Liechtenstein, Triesenberg

Lieve allemaal

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste stukje en tussendoor is er al weer heel wat gebeurd.

Ten eerste ben ik er achter gekomen dat mijn passagiers deur niet meer open kan. Wat tot gevolg heeft had dat Hardi achterin moest zitten toen ik hem naar het treinstation bracht (Hardi komt morgen terug na 2 weken in Estland te zijn geweest). Wat op zich niet zo heel erg was geweest, als mijn auto niet heel erg vochtig was geweest van binnen (waarschijnlijk heb ik perongeluk een raampje open laten staan) en Hardi en ik dus uitendelijk met natte haren aankwamen op het treinstation. Daarbij moesten we ons ook nog haasten, omdat er een weggetje was afgesloten waar we normaal overheen gaan.. al met al dus een behoorlijk ritje. En dat zo voor de vroege morgen.

Ten 2e zijn mijn ouders en Tom en Lotte hier in het paas weekend geweest. wat heeeeel erg gezellig was.
Vrijdag zijn ze aangekomen. Ik kon bijna niet wachten tot ze er waren en ik was ook heel blij toen uiteindelijk aankwamen. Ik moest eigenlijk werken, maar martin (mijn baas / leraar / ‘2e vader’ :P) had zich opgeofferd zodat ik gezellig bij mijn ouders kon zitten. Met een heus 4 gangen menu.
Daarna zijn we nog even in de bar geweest, waar martin achter de bar stond.
Zaterdag hebben Tom en Lotte geskied. We hebben leuke foto’s gemaakt die je hier kan zien: http://marjo-90.hyves.nl/album/48534178/liechtenstein/nsrzBaUy/
Giovanni zou als hij tijd had ook komen, maar helaas was dit niet het geval: er waren mensen gekomen die graag iets wilde eten dus kon hij niet komen.
Ik en mijn ouders hebben lekker op een terrasje gezeten en gekeken naar Tom en Lotte die naar beneden gleden.
Daarna hebben we lekker niks gedaan bij mijn ouders in de kamer. Ik heb een oud nummer van de ‘Flow’ gelezen, die mijn moeder voor me besteld en meegenomen had.
’s Avonds kon ik al wat beter wennen aan het idee om eens lekker in het restaurant als gast te zitten dan als werknemer :D
De volgende dag hebben we door een dorpje in Zwitserland gebanjerd.
We hebben gegeten in een super leuk eethuisje, waar we helaas geen foto’s van hebben.
’s Avonds hebben we gefonduud: kaas en vlees. Mijn ouders vonden het helemaal geweldig en zelf Tom was gelukkig met zijn vlees fondue (hij lust geen kaas).
Thuis hebben we een keer eerder gekaasfonduut, maar dat was zo in de smaak gevallen. Daarom wilde mijn ouders het eerst niet doen, maar ik heb ze natuurlijk overgehaald :D
Helaas moest ik die avond wel werken, en was ik half 12 pas klaar. Dus nadat mijn ouders naar hun kamer waren gegaan heb ik hen niet meer gezien: ik was nog even aan de deur geweest, maar mijn vader lag al te snurken dus heb ik dat maar zo gelaten :)
Op paasmaandag zijn mijn ouder weer vertrokken. Het was moeilijker afscheidt nemen dan ik had gedacht. De vorige keer was het allemaal zo spannend dat ik in een soort roes was, maar nu niet en daarom was het des te moeilijker om good bye te zeggen.
Ik kreeg de nijging om ook in te stappen: het was een raar gevoel, je ouders zonder je weg te zien gaan.
maar ik ben gebleven :D

mijn ouder hebben ook plantjes meegenomen en die hebben giovanni en ik afgelopen dinsdag in de potten gezet.

Vrijdag en zaterdag heb ik Martha Bühler in het echt gezien. Zaterdag heeft ze een wasrekje voor me meegenomen want het waslijntje die ik had opgehangen op mijn balkon vond ze niet zo florissant voor een hotel.


Dan hebben we ook nog een paar vragen:

1. marjolein, wil je een nieuw stukje schrijven, want die deuk weten we nu wel.
Nou bij deze :D

2. hoe is het weer daar?
Het weer wordt steeds mooier. Maar net zoals in Nederland heeft het pieken en dalen.
Soms is hel lekker en verbrand je als je buiten zit, maar soms regent het zo hard dat de weg die hier voorloopt een soort 2e rievier is geworden. Of sneeuwt het van het een op het andere moment weer.
Vandaag was het een beetje koud. Ik hoop dat het van de week weer warmer word.

3. juf marjolein, was u geschrokken toen u het ongeluk kreeg?
Nou een beetje wel hoor! Maar gelukkig niet zo erg. Ik ben blij dat dat hekje daar was, anders was ik van het heuveltje naar beneden gereden :)
Dus dan is dat deukje helemaal niet erg!

4. hoever is het van Nederland naar Liechtenstein?
Hemelbreed is het zo’n 670 km. Maar als je gaat meten met de auto is het wel 900 km!
Je doet er ongeveer 10 uur over om van Nederland naar hier te komen. Maar in Duitsland mag je zo snel rijden als je wilt, dus kan het ook zomaar zijn dat je er maar 7 uurtjes over doet!

5. Hoe gaat het met je talen?
Nou goed! ik kan al veel beter Duits dan in het begin. Nu moet ik alleen wel genoeg gaan oefenen ermee zodat het spreken ook vlotter gaat.
Mijn Engelse lessen zijn ook goed te doen maar wel lastig. Want in de zaken wereld moet je een ander soort Engels gebruiken dan dat ik nu normaal spreek.
Mijn Nederlands.. ja dat is wel grappig. Ik vindt het raar om Nederlands in het restaurant te spreken en tegen mijn ouder begon ik soms ook in het Engels te praten omdat ik dat zo gewend ben.
Giovanni krijgt nu ook Nederlandse taal les van niemand minder dan mij, haha :P
Nou ja een soort van. Wanneer we er aan denken en wanneer hij tijd heeft xD
Maaaar ik heb hem al een paar woordjes erbij geleerd, zoals ‘groente’.
Lezen kan hij ook al goed in het Nederland. Het grootste gedeelte begrijpt hij. Dat komt omdat Duits en Nederlands toch wel behoorlijk op elkaar lijken.
Wel leuk om te doen hoor! Nederlandse aan iemand leren :D

6. Hoe gaat het met je kookkunsten en doe je de kamers al pijlsnel?
Nou pijlsnel wil ik het niet noemen :P maar het gaat nu wel op de automatische piloot.
Zo veel heb ik het de laatste 2 weken niet niet gedaan omdat ik veel in de keuken was, omdat Giovanni hulp nodig had nu Hardi weg is, maar daar leer je natuurlijk wel veel van!
Vandaag heb ik de kamers wel gedaan, maar op mijn 11 en 30e. dat komt niet omdat ik het verleerd ben, maar omdat ik vandaag een beetje ziekjes ben (ik mocht gelukkig wel eerder stoppen van Giovanni).
Wat het is weet ik niet, maar ik werd wakker met een knallende koppijn, wat zo erg was dat mijn asperientjes binnen de kortste keren in de wc beland waren..
Het 2e setje bleef wel binnen gelukkig en die werkte ook wel, maar het kwam er af en toe toch nog wel weer doorheen, als ik me te veel inspande. Vandaar dat ik het vandaag heel langzaam heb gedaan :P
Maar morgen mag het wat mij betreft wel weer over zijn hoor!


Dan nog even een reaktie op mijn lieve ome paul:
Als ik dat doe dan moet ik de kofferbak gebruiken om naar binnen te komen, dus laten we dat maar niet doen :P


Dan wens ik iedereen nog een hele fijne week!

Veel liefs van jufrouwkokkamermeisje Marjolein




  • 12 April 2010 - 06:28

    Je Moedertje:

    Hoi Marjolein,
    Leuk om weer eens een vers berichtje te lezen.We wisten naturlijk al het een en anders maar blijkbaar toch niet ales.
    Veel plezier en tot msnens.xxxxxxxx

  • 12 April 2010 - 07:30

    Linda:

    Hee Marjolein!

    Leuk dat je ouders met pasen zijn langs geweest :)
    Ligt er nu nog steeds zoveel sneeuw? Hier schijnt (alweer) lekker het zonnetje :)

    Wij zijn nog steeds lekker bezig op de scouting; dit weekend waren we van de kampvuren (zowel vrijdag als zaterdag)..

    Veel beterschap!

    Liefs, Linda


  • 12 April 2010 - 17:10

    Inge & Robin:

    Hey Marjolein,

    je beleeft een hoop zo en het is nog steeds erg leuk om alles lekker te lezen hier.

    Toch wel heel fijn dat je de Pasen met je ouders en broer en zus heb mogen doorbrengen. Niets heerlijker om die dagen met familie door te brengen. Afscheid nemen is nooit leuk.

    Nou marjolein ik ga nog ff wat in het huishouden doen en alvast mijn tas inpakken voor vrijdag, want dan ga ik samen met de scouts naar het WSS weekend.

    Groetjes en tot de volgende blog
    Inge...en natuurlijk ook de groetjes van Robin.

  • 12 April 2010 - 18:52

    Robert & Albertine:

    Wat leuk om deze update te lezen, want we zijn natuurlijk wel erg benieuwd naar jouw avonturen daar! Wij wensen jou ook een fijne week!

  • 13 April 2010 - 08:53

    Anita Nederpelt:

    Hallo Marjolein

    Wat een geweldige foto s hebt je gemaakt,hartstikke leuk om te zien allemaal.
    Je vader en moeder met Lotte en Tom gekomen met Pasen.Dat had je even nodig en was gezellig voor je.Jullie hebben nog lekker kunnen skieen.
    Tot de volgende keer Marjolein.Ik denk zal mijn hele naam neerzetten want ik begrijp dat er 2 Anita s zijn .

    Heb nog een fijne tijd groetjes van Anita Nederpelt dag dag

  • 15 April 2010 - 20:53

    Je Vadertje:

    He Marjolein, probeer je site elke week te verversen. Je bent met de tijd nu al op de helft dus je kan gaan aftellen en voor je het in de gaten hebt ben je weer thuis.
    Dus hoe meer je schrijft, hoe meer leuke reacties en die lezen wij ook graag !!
    Viel Spaß XXXX

  • 16 April 2010 - 21:30

    Sigrid:

    Ha Marjolein!
    Wat een avontuur lijkt het me zo ver weg van huis. En je bent al op de helft ook! Leuk die foto's om te bekijken! Ben benieuwd hoe het is om de lente in de bergen mee te maken!
    Veel liefs!

  • 21 April 2010 - 21:24

    Saskia:

    Hoi Marjolein,
    Ik lees net je laatste berichte volgens mij heb je het best naar je zin leuk hoor.
    Je vader zit hier met een biertje ze hebben net een rondje gelopen.
    Martin zit met een nekhernia hij is al een paar weken thuis dus hij baalt dat snap je.
    Gino zit in de exametijd
    dus dat is ook weer spannend hoop dat hij slaagt.
    Zaterdag gaan we high teaen je mams arja linda corry en ik dit nog nalv corry haar 5oe verjaardag het wordt mooi weer dus ik heb er zin in.
    Het schiet al weer op we zitten nu zo in de zomer lekker vakantie wij gaan met loek linda en romy naar turkeye dus ook weer leuk om naar uit te kijken.
    Nou Marjolein tot de volgende keer
    Groetjes van ons allemaal
    Saskia

  • 22 April 2010 - 07:12

    Fam Kester:

    Hoi Marjolein, leuk om de nieuwe verhalen weer te lezen. Wat een prachtige foto's, zou zo zin hebben om te komen skien! De tijd schiet al weer op, dus voor je het weet, kun je je paps en mams weer lekker zien. Fijn dat het met je talen ook goedgaat, daar doe je het toch ook deels voor. Nog heel veel plezier en tot mails!

  • 27 April 2010 - 14:44

    Groep 4a Van School.:

    Ja juf,
    We hebben het berichtje weer gelezen en komen weer even om het hoekje kijken.Morgen bestaat de Kameleon 5 jaar dus we hebben een disco feest.
    Donderdag krijgen we twee weken vakantie,heerlijk lang.
    Veel plezier en de groetjes van groep 4a en de juffen.

  • 28 April 2010 - 19:36

    Van Beuren:

    Hoi Marjolein, We zien dat je het prima naar je zin hebt daar in Liechtenstein! Wij vinden het wel erg stoer dat je daar(...helemaal alleen)zo ver van huis zit! Maar als we zo die gezellige foto's zien van jou en de rest van de 'family' op bezoek, kunnen we niet wachten totdat Mees of Suze ook zo'n onderneming starten. Geniet van alles, groetjes van Paul, Yvonne, Mees en Suze (de buren)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Liechtenstein, Triesenberg

Marjolein

Voor een waterval in Canada

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 16304

Voorgaande reizen:

25 Juni 2010 - 30 Juli 2010

The USA and Canada

12 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Liechtenstein

Landen bezocht: