Vanuit wolkloze Triesenberg! - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu Vanuit wolkloze Triesenberg! - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van Marjolein Spek - WaarBenJij.nu

Vanuit wolkloze Triesenberg!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

21 Februari 2010 | Liechtenstein, Triesenberg

1 week past now.. En it was one hell of a week. Zoveel nieuwe dingen geleerd, nieuwe mensen ontmoet en nieuwe plekken gezien, heb ik in mijn leven nog nooit gedaan.

Even een lijstje met nieuwe dingen die ik heb geleerd:

- Bedden opmaken
- Sunset drankje maken (mix drankje)
- Hoe de afwasmachines werken in de keuken
- Dat ook ik droge handen kan krijgen en dat dat nu op dit moment ook echt niet meer grappig is :S
- Hoe de wegen in Zwitserland (ongeveer) zijn.
- Hoe de wasmachine en de droger werken. (Nu nog even uitvinden hoe de kleine wasmachine werkt, zodat ik straks mijn kleren kan wassen :P)
- Dat je, als je wandelt bij een skipiste, je niet buiten de paden moet gaan omdat je dan tot over je knieën weg zakt in de sneeuw :P
- Dat elke dag eten in een hotel niet echt heel erg gezond is.. (ik denk dat ik aan Hardi (over hem later meer) maar wat meer groente enz. ga vragen)
- Dat een tomtom echt heel handig is, maar dat je daar niet altijd op kan vertrouwen, helaas.. (Het ding wilde mij bijvoorbeeld een (erg smal) eenrichtingsverkeer weggetje in laten rijden.. vanaf de verkeerde kant!!)
- Dat mijn auto wel 150 km p/u haalt :D

Het gevarieerde nieuwe volk wat ik heb ontmoet:
- Rosanna: kamermeisje (Duitse)
- Roosmarie: Kamermeisje: (Filippijnse)
- Corinna: doet ‘the sunsetbar’ (Liechtensteinse)
- Giovanni: chef-kok (Italiaans)
- Hardi: Practicum kok; hij leert op precies dezelfde manier koken als Giovanni (Estland)
- Astrid: zij doet het ontbijt doordeweeks en daarbij ook enig administratief werk (Liechtensteinse)
- Alwien: doet vooral bediening (Zwitser)
- Martin: ‘baas’ van het hotel vandaag terug gekomen van vakantie (Liechtensteiner)
En dan heb je nog: de moeder van Giovanni, de vriendin van Giovanni, een paar Liechtensteiners die ’s avonds een biertje komen drinken en de man van Roosmarie.

De nieuwe plekken die ik heb gezien (maar nog lang niet allemaal):
- De kamers in het hotel + de kelder, het was hok, de keuken en the sunsetbar.
- Een paar Zwitserse bergen.
- De winkelstraat in het Zwitserse Burchs
- De grote weg van Zwitserland :P
- De grote weg van Duitsland (kende ik al wel, maar toch :P)
Liechtenstein heeft niet eens een grote weg, zo klein is het.. XD


Verder updates:

Vandaag is het de 21e en heb ik dus gewandeld in de Zwitserse bergen, waar ik heel veel mooie foto’s heb gemaakt (ik zet een stel hoogte punten hieronder neer, plus een filmpje wat niet zo veel voorstelt, maar ik heb nog ruimte over, dus nouja :P). Ik mocht mee met Roosmarie en haar man. Roosmarie is namelijk bang dat ik me ga vervelen hier. Ik zie dat nog niet zo 1 2 3 gebeuren, maar een leuke wandeling in de bergen sla ik natuurlijk niet af :D

Het was echt heel mooi, mede dankzij het weer: de zon scheen en er waren een paar schapenwolkjes in de lucht, verder niet. Ik kon dus ook niet ophouden met foto’s maken (60 in totaal XD ).

En toen ik terug kwam was Martin terug, dus heb ik hem de orchidee gegeven die de hele heenreis heeft overleefd + een week in mijn kamer (bij een open raam, dat wel).


Vandaag was een rustig dagje..
Niet zoals donderdag. En vrijdag. En zaterdag…
Donderdag: Ik stond alleen op een vol hotel: ik moest alle kamers schoonmaken. Ik heb nog geluk gehad dat er bijna niemand weg ging, want bedden verschonen is een behoorlijke klus! Maaaar ik heb het gered!
Vrijdag: was ik samen met Roosmarie. Het halve hotel ging weg, waar allemaal nieuwe gasten voor inde plaats kwamen! Rennen, vliegen!
Zaterdag: ook samen met Roosmarie: beetje rustiger dan vrijdag, behalve dat het hele hotel nu vol zat met jonge mensen (van een of andere skigroep) die er een zwijnen stal van maken..
Vandaag ging die groep weg. Rosanna liep ook al te mopperen over de zooi van de kids (zij wist alleen niet dat het jongeren waren, toen ik het zei had ze wel zoiets van: oooww vandaar).
Nu op dit moment zit er maar een gezin in het hotel. Het grappige is, is dat zij Nederlanders zijn. Ze vinden het ook een beetje vreemd dat er maar zo weinig Nederlanders in Liechtenstein zitten… Tjah, dat komt waarschijnlijk van wegen de gigantische bekendheid van Liechtenstein onder de Nederlanders (niet dus :P)


Beloofd is beloofd: een stukje op zondag. I hope you in joint it!

Liebe Grüßen aus Liechtenstein,
Marjolein.


P.S. De link voor mijn hyve:
http://marjo-90.hyves.nl

De link voor het foto album van Liechtenstein:
http://marjo-90.hyves.nl/album/48534178/liechtenstein/nsrzBaUy/

Voor alle foto's van Liechtenstein!

  • 22 Februari 2010 - 08:33

    Mama:

    Hoi Marjolein, leuk om weer wat van je te lezen.
    Die foto's zijn echt schitterend. Doe Martin de groeten van ons.
    Veel plezier,
    xxxxxxxxxxxxxx doei

  • 22 Februari 2010 - 11:55

    Ester:

    Hee Marjolein,

    Nou je hebt al aardig wat mee gemaakt zo in week 1, hoop nieuwe mensen leren kennen, maar ook een hoop andere dingen gedaan, leuk hoor.

    Veel plezier verder en succes met drankjes maken he, ha ha ha,

    Groetjes Ester

  • 22 Februari 2010 - 12:12

    Saskia:

    Hoi Marjolein,
    Het regent hier al vanaf gisteren mid. aan een stuk door het is grijs en nat het ziet er daar heel wat beter uit. Heb je al idee hoelang daar de winter gaat aanhouden en tot wannneerje daar kunt skieen? Het is toch wel een hele andere wereld he als alles zo wit is.
    Hier hebben ze een weekje vrij dus hopen dat het nog drog gaat worden.
    Eet je gewoon mee met het hoteleten? maak je maar niet zo,n zorgen over de calorieen die werk jij er dubbel en dwars weer af.
    Fijne week en tot hoors
    Groetjes Saskia

  • 23 Februari 2010 - 13:16

    Anita Nederpelt:

    Ha Marjolein wat een mooie foto s.Je hebt al veel gedaan en mensen ontmoet zodat het klinkt dat je het een beetje meer naar je zin hebt.Hopelijk gaat het Duits ook steeds een beetje beter,dus wens ik je veel plezier groetjes van Anita

  • 23 Februari 2010 - 17:18

    Albertine & Robert:

    Wat heb je al veel gedaan en geleerd in zo'n korte tijd! Wij zijn supertrots op je!


  • 28 Februari 2010 - 13:18

    Fam. Knijnenburg:

    hey,
    ik hoor dat je het gezellig hebt daar.
    we missen je wel hoor.....haha
    nou de groetjes..........
    xxxxxlara+fam.
    doeg

  • 02 Maart 2010 - 09:10

    Groep 4a Van School.:

    Ha juf Marjolein,daar zijn we dan eindelijk.We hebben een fijne vakantie gehad en sommige zijn ook in de sneeuw geweest.Wat een leuke belevenissen lezen we van je.We missen je wel hoor.We vinden dat je al veel geleerd hebt en we wensen je veel plezier en tot de volgende keer.
    Groetjes groep 4a en juf Ineke en Gertru.Doeiiiiiiiiiiiiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Liechtenstein, Triesenberg

Marjolein

Voor een waterval in Canada

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 16300

Voorgaande reizen:

25 Juni 2010 - 30 Juli 2010

The USA and Canada

12 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Liechtenstein

Landen bezocht: